iammandy

Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Rött hår =D

Av Mandy Wollersheim - 14 december 2014 20:15

Hehe de flesta som känner mej vet att jag älskar rött hår. Ju rödare desto bättre. Här är en bild på när mitt hår var perfekt rött med svart underhår:

Denna bilden är från Väla köpcentrum i Helsingborg =) Jag älskar verkligen rött hår och jag vet vilket jobb det är att hålla det rött så det inte blir blekrosa istället. Jag har låtit mitt hår vila i lite mer än 5 månader nu så det är mer eller mindre blondbrunt just nu. Men nästa helg så ska det färgas rött igen för jag vill verkligen att det ska vara rött till julafton. I alla fall så snubblade jag över en sjukt rolig video på youtube och jag känner så väl igen mej XD haha Tjejen listar tio frustrerande saker med rött hår. Här är min lista baserad på hennes lista:

 

1. INGA VARMA DUSCHAR!! Haha vill du har rött hår? Ja men då får du skita i att tvätta håret i varmt vatten för det gör att färgen tvättas ut sjukt fort!

 

2. TVÄTTA INTE HÅRET VARJE DAG! Om du vill tvätta håret varje dag så ska du inte välja att ha rött hår för det fungerar verkligen inte.

 

3. DINA VITA KLÄDER KOMMER ATT FÅ RÖDA FLÄCKAR! Om du gillar att ha ditt hår löst så kommer du att få röda fläckar i nacken. Det är bara så det är.

 

4. DET ÄR DYRT MED RÖTT HÅR! Jag brukar säga att ha rött hår är som att få ett barn. Man måste mata det med färg och ta hand om det för annars svälter det! Jag brukar färga mitt hår en gång i månaden med Directions Fire. Jag tvättar håret max 2 gånger i veckan och då använder jag ALLTID Revlons Colourbomb nummer 600 Fire red. Detta gör att håret ser nästan nyfärgat ut efter varje dusch. Men denna inpackningen är inte billig. Den kostar typ 200 kronor!

 

5. RÖTT OCH RÖTT! Det är supersvårt att ha en röd tröja på sej när man har rött hår. Då ser man ut som en stor tomat XD haha

 

6. JOBBIGT! Det är jobbigt att färga håret rött! Först måste det blonderas för att den röda färgen ska fästa och sen så måste det färgas i den röda färgen. Det är alltså dubbelt jobb.

 

7. SER UT SOM ARIEL MEN KAN INTE SIMMA! Jag må ha rött hår som Ariel men fan ta mej om jag skulle vilja bara! Det funkar verkligen inte för antingen så set det ut som att jag håller på att dö eller att jag har fått min mens :( Inte kul!

 

8. DET REGNAR! Snacka om paniken som växer i kroppen när det börjar regna. Vatten + rött hår = Det rinner av och hamnar över allt!! Ha alltid en luva eller en mössa i närheten!

 

9. MASKERAD? "Är det en peruk du har på dej?" Eh nä det är mitt riktiga hår! Jag har fått den frågan massor av gånger. Det är nog för att folk inte tror att man kan ha så rött hår.

 

10. HELVETE! Jag måste alltid ha en speciell handduk till mitt hår när jag har duschat eftersom det alltid blöder om håret och den färgen hamnar i handduken! Jag måste ALLTID vara jätteförsiktig när jag rör mej i duschen för skulle jag skvätta med håret det minsta så finns det röd färg över allt i hela badrummet!

 

Ja men här kommer hennes video. Om du som läser detta och ser videon har rött hår så kommer du att känna igen dej!

Nu ska jag kolla runt lite mer på youtube och sen ska jag försöka att komma i säng i tid. 
Hade bäst mina underbara läsare

Kramizzar

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 26 april 2015 18:00

Hejssan =) Jag är verkligen jättedålig på att uppdatera här på bloggen men det är för att jag alltid är inne på Facebook och Instagram. Jag har även startat en egen fotosida på Facebook som heter Fire Red Fotos =) Klicka på bilden här nere så komme...

Av Mandy Wollersheim - 21 mars 2015 23:15


Oj oj oj vad jag suger på att uppdatera här på bloggen. Jag tänker knappt på att jag har en blogg längre för jag är så aktiv på både Facebook och Instagram. I alla fall så kommer det nog att bli min uppdatering här framöver för nu börjar bilträffar, ...

Av Mandy Wollersheim - 9 februari 2015 13:10


Ugnsbakad falukorv med mjukost på och potatismos med sirap. Till detta serveras julmust :) hehe ...

Av Mandy Wollersheim - 8 februari 2015 14:37


Av Mandy Wollersheim - 4 februari 2015 21:38


http://instagram.com/p/ysVlfUzUbA/ God Natt på er mina underbara läsare. Kramizzar Mandy ...

In loving memory

Älskade farfar du kommer för alltid att finnas i mitt hjärta. Du må vara borta från jordens yta men för mej är du bara på evig semester =) Du levde ett bra liv och nu har du fått din förtjänade eviga vila! ÄLSKAR DEJ  

 

* 20 April 1929

✞ 23 Juni 2014

 

Det finns en ros vit som snö,

kan ej vissna, kan ej dö.

Denna ros känns nog igen, 

evig kärlek heter den!

 

   

In Loving Memory

Vila i frid min älskade Siggi! Du är saknad men du hade ett bra och lyckligt liv. Vi ses i nästa liv  

 

R.I.P Sigrid Siggi Wollersheim

11 Augusti 2014 - Måndag  

 

P.s: Jag tar hand om Skrollan, det lovar jag!   

TRANSLATE

Klockan

Counter

Flag Counter

Facebook

Instagram

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 BRA
 VET EJ
 DÅLIG

Fråga mig

8 besvarade frågor

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards