iammandy

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

Fredagsfräckis...

Av Mandy Wollersheim - 29 november 2013 19:45

Haha idag i bilen så hörde jag en superkul fredagsfräckis som Gert Fylking berättade. Jag har så superdålig humor så jag skrattade som en idiot. Gå in och lyssna på RIXFm.se och avgör själva   Hahaha

 

Okej nu får jag väl berätta lite om mina dag med Pernilla. Klockan 10:00 så var jag på ett möte på Arbetsförmedlingen och Pernilla var med mej som moraliskt stöd. På lappen jag fick hemskickad så stod det att mötet skulle hålla på i 2 timmar men det varade bara i cirka 35 minuter. Efter mötet så gick vi på stan. När vi hade varit inne några affärer så blev vi hungriga och då gick vi för att äta. Vi ville inte ha samma sorts mat så jag beställde kinamat och Pernilla beställde pommes och nuggets. När vi hade beställt mat så gick vi och satte oss vid Rönne Å och åt. Då fick vi besök av ankorna. Jag passade på att ta lite mobilfoto och här kommer dom:

           

Ankorna blev glada när dom fick lite mat och när all mat var slut och ankorna, jag och Pernilla var mätta så sa vi hejdå till ankorna och sen fortsatte vi att göra stan osäker. Vid 14:40 kom pappa och hämtade oss och sen körde vi till Rusta. På Rusta köpte jag nya ljus till fredagens Pysslis. Denna gången så visste jag att ljusen var billiga på just Rusta så därför köpte jag 20 ljus och det blev 200 kronor. Här är ljusen:

 

Det som ser ut som att det är glitter på de röda och gröna ljusen på bilden men det är det inte. Det är bara plasten runt ljusen som glimmar i blixtskenet. Efter Rusta så gick jag, pappa och Pernilla till en lampaffär som ligger i närheten och där köpte pappa en superfin liten krubba till mej med led ljus. Det blev inga bra bilder men såhär ser den ut:

   

Sen åkte vi mot Hjärnarp för att handla lite mat och sånt annat som man kan tänkas behöva och då tänkte jag att nu ska jag INTE göra av med mer pengar men det gick åt helvete då jag gick förbi filmhörnan och hittade 2 filmer som jag ville ha och dom fick följa med mej hem. Dessa två blev det och JA jag älskar hästar!

Nu ikväll ska jag nog titta på någon av dessa och mysa med mina katter. På tal om katter så har jag några gulliga bilder på mina katter Siggi och Skrollan som jag fotade nu ikväll:

   

Jag älskar verkligen mina tussar och jag blir så glad när jag ser dom 

 

Nu ska jag dricka kaffe och titta vidare på Polis på plats.

Ha en bra Lördag alla underbara läsare

 

 

 

 

 
 
Tina

Tina

4 december 2013 21:12

Wow, vilken fin krubba!! Jag har gjort en själv av trolldeg och kartong, men den är inte alls lika stämningsfull, och har framförallt inget ljus... Och dina katter är fantastiskt vackra! Kul att du har börjat blogga oftare igen!!! :D

http://tinabergerus.blogg.se

Mandy Wollersheim

4 december 2013 22:14

Tack =) Jag är superglad att pappa köpte den till mej för jag tycker att den är jättefin =) Har du gjort en krubba själv? Var det inte svårt?

Vad kul att du läser denna bloggen =) Blir riktig glad av att det fortfarande finns folk som vill läsa om min vardag
Kramizzar

 
Tina

Tina

6 december 2013 17:04

Jo, det är svårt, och så himla fin blev den ju inte heller. :P Den ser ut som om ett litet barn har gjort den. Men, men, jag har alltid velat ha en julkrubba, så det här blir lite "testrunda", nästa år kanske jag köper en "riktig"! :)

http://tinabergerus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mandy Wollersheim - 26 april 2015 18:00

Hejssan =) Jag är verkligen jättedålig på att uppdatera här på bloggen men det är för att jag alltid är inne på Facebook och Instagram. Jag har även startat en egen fotosida på Facebook som heter Fire Red Fotos =) Klicka på bilden här nere så komme...

Av Mandy Wollersheim - 21 mars 2015 23:15


Oj oj oj vad jag suger på att uppdatera här på bloggen. Jag tänker knappt på att jag har en blogg längre för jag är så aktiv på både Facebook och Instagram. I alla fall så kommer det nog att bli min uppdatering här framöver för nu börjar bilträffar, ...

Av Mandy Wollersheim - 9 februari 2015 13:10


Ugnsbakad falukorv med mjukost på och potatismos med sirap. Till detta serveras julmust :) hehe ...

Av Mandy Wollersheim - 8 februari 2015 14:37


Av Mandy Wollersheim - 4 februari 2015 21:38


http://instagram.com/p/ysVlfUzUbA/ God Natt på er mina underbara läsare. Kramizzar Mandy ...

In loving memory

Älskade farfar du kommer för alltid att finnas i mitt hjärta. Du må vara borta från jordens yta men för mej är du bara på evig semester =) Du levde ett bra liv och nu har du fått din förtjänade eviga vila! ÄLSKAR DEJ  

 

* 20 April 1929

✞ 23 Juni 2014

 

Det finns en ros vit som snö,

kan ej vissna, kan ej dö.

Denna ros känns nog igen, 

evig kärlek heter den!

 

   

In Loving Memory

Vila i frid min älskade Siggi! Du är saknad men du hade ett bra och lyckligt liv. Vi ses i nästa liv  

 

R.I.P Sigrid Siggi Wollersheim

11 Augusti 2014 - Måndag  

 

P.s: Jag tar hand om Skrollan, det lovar jag!   

TRANSLATE

Klockan

Counter

Flag Counter

Facebook

Instagram

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 BRA
 VET EJ
 DÅLIG

Fråga mig

8 besvarade frågor

Presentation


Tjena och välkommen till min blogg!


Ovido - Quiz & Flashcards